Wie begint er nog een blog? En toch. Er zijn teveel momenten dat je iets leest waarvan je begeisterd raakt. Het verhaal van Patagonia of dichter bij huis: Sprinklr, lekker scrollen op It's Nice That, of van een boek wat je cadeau kreeg. Al was het maar om je eigen inspiratie bij te houden. Dus een blog. Met inspiratie en ontwikkelingen en dan nog iets..
...business ideeën. Ingefluisterd door de tijdgeest, gemotiveerd door verandering en gedreven door impact. Misschien een idee wat iemand de moeite waard vindt om op te pakken. Dat zou mooi zijn. Geen idee wat het brengt. Een idee is ook maar een idee. Het kan ook gek of onrealistisch zijn. Het draait om de gedachte, niet om het resultaat. Het is een oefening in oplossen, want zonder oefenen word je nergens goed in.
Elke dag brengt nieuwe problemen, nieuwe inzichten en nieuwe kansen. Tenminste, als we tot kansen kunnen komen. Als we dus niet in de problemen blijven hangen, maar doordenken, verder kijken, verder willen en soms een stapje opzij doen om een andere invalshoek te zien, dan zijn problemen allemaal kleine raadseltjes die vragen om een oplossing.
Waarom? Omdat het een uniek en euforisch gevoel geeft om een probleem te lijf te gaan met een goed idee. Daarnaast kan een idee iemand inspireren er iets mee te doen en daarmee of daardoor te beginnen met verschil maken. En what's in it for me? Nou, als ik kan inspireren dan is dat vast iets waard.
Iets waard zijn lijkt me wel wat.